DIRECCIÓN 1. PROGRAMA

Módulo I (2017)

Conceptos básicos de dramaturxia e dirección

Datas e horarios:

Todos os luns, do 9 de outubro ao 27 de novembro

Horario presencial: 18,00 – 20,00

Horario de asistencia a ensaios: 20,00 – 21,30

 

Presentación de proxectos e análise: 11,12 e 13 de decembro

Horario: 18,00 – 21,00

 

Módulo II (2018)

A posta en escena

Datas e horarios:

Todos os mércores e xoves, do 31 de xaneiro ao 15 de marzo

Horario presencial: 19,40 – 21,40

 

Módulo III (2018)

Prácticas

Datas e horarios a convir en quenda de mañá ou tarde – mínimo 20 horas –  entre o 2 e o 17 de abril

Presentación de proxectos:  entre o 23 e o 29 de abril

 

Nota: Nos módulos II e III unifícanse as aulas coas/os alumnas/os de interpretación, con quen se realizarán as prácticas.

 

Imparte: Roberto Salgueiro

 

CONTIDOS

Dirixir unha posta en escena é escribir un discurso teatral mediante unha serie de ferramentas. Coñecer cales son esas ferramentas e entender que as historias (discurso teatral) non teñen porque estar sometidas á linealidade nin á referencia empírica do mundo resulta ser o fundamento básico para construír calquera arquitectura. Porque iso é, en definitiva, unha historia: unha estrutura que só debe responder á coherencia interna do seu mundo. A diferenza da literatura dramática, a posta en escena debe estar argumentada no emprego sólido do traballo do actor así como do espazo onde se constrúe esa historia, que vén determinado pola iluminación, os obxectos físicos, o vestiario, o son … Todo o cal debe ser concibido nunha forma que lle dará o valor estético que definirá a creación teatral.

O traballo do módulo I está dirixido a tratar os conceptos básicos da creación dramatúrxica e a preparar un caderno de traballo da posta en escena dunha peza escollida.

Nos módulos II e III unifícanse as aulas coas/os alumnas/os de interpretación para asistir e comentar o traballo escénico con eles e para realizar, igualmente con eles, as prácticas.

Ao longo do curso asistirase a un mínimo de tres funcións teatrais de compañías profesionais que serán analizadas nas aulas e postas en común cos seus creadores. Igualmente, visitaranse diferentes espazos teatrais para coñecer o seu funcionamento técnico.

 

Bibliografía básica

Badiou, Alain.   Rapsodia polo teatro, breve tratado filosófico, Sotelo Blanco, 1994

Brook, P.  La puerta abierta. Reflexiones sobre la actuación y el teatro, Alba Editorial, 1994

Hauser, F. e Reich, R. Notas de dirección. 130 lecciones desde la silla del director, Alba Editorial, 2017

Knébel, Maria O.  Poética de la pedagogía teatral, Siglo XXI, 1991

Sánchez, José A.  Dramaturgias de la imagen, Universidad de Castilla-La Mancha, 2014

 

 

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

w

Conectando a %s