INTERPRETACIÓN 1. PROGRAMA

Módulo I

Conceptos básicos da interpretación teatral. Estar en escena.

Datas e horarios:

Outubro / Decembro

Todos os martes e mércores, do 11 de outubro ao 20 de decembro

Horario presencial: 20,15 – 22,15

Presentación de proxectos: 21 de decembro

 

Módulo II

O actor e as súas ferramentas de traballo. A creación.

Datas e horarios:

30,31 de xaneiro / 1,6,7,8,13,14,15,20,21,22 de febreiro

Horario presencial: 18,00 – 21,00

 

Módulo III

Prácticas

Datas e horarios a convir, entre o 6 de marzo e o 1 de abril (quenda de mañá ou tarde, mínimo 20 horas)

Presentación de proxectos: 3,4,5 de abril

 

Nota: Nos módulos II e III unifícanse as aulas coas/os alumnas/os de dirección, con quen se realizarán as prácticas.

Imparten: Roi Méndez (módulo I), Roberto Salgueiro (módulos II e III)

 

CONTIDOS

Establecendo puntos de partida.

A  influencia da retórica durante os séculos XVII e XVIII na escasa formación do actor europeo incidiu de maneira fundamental nunha concepción logocentrista da interpretación: o actor, respondendo a uns ou outros códigos xestuais, estaba ao servizo dun texto que debía ser, fundamentalmente, enunciado. Este peso da palabra dita aínda é perceptible hoxe non só nunha praxe escénica abondo espallada senón na propia concepción que o público, en xeral, ten da arte do actor. Atrapado no texto, o corpo e o ánimo do intérprete padecen os límites que a palabra literaria impón, e por esta razón o actor debe recoñecer cales son as ferramentas básicas coas que conta para construír un personaxe. Así, a súa materialidade (corpo e voz, e necesariamente nesta orde) deben constituírse en punto de partida básico. E comprender o valor estético desa materialidade resulta unha necesidade principal. Por esa razón, non é obxectivo deste curso establecer un xeito de estar en escena, presentar una única maneira (estética) de entender a interpretación teatral. Ao contrario, é a principal intención abrir as portas a un mundo amplo onde os personaxes poidan ser construídos e exhibidos desde diferentes ángulos, recoñecendo que o punto de partida sempre é o mesmo: as incertezas e medos, as alegrías e ánimos, as emocións e o alento que se conteñen nun recipiente de carne e óso que a natureza lle outorgou a cada actriz e a cada actor, e que estes deben de coñecer para despois situalo en escena desde una perspectiva estética definida.

O rigor, a disciplina e a ética deste traballo conforman un xeito de entender a arte dramática que, en definitiva, vai modelar a creación que imos compartir co público. Non se trata de ser actor, senón de como ser actor. E nese como entran en xogo valores éticos e estéticos.

Bibliografía básica:

Beckett, Samuel.  A espera de Godot, Laiovento, 2003

Féral, Josette. Os camiños do actor, Editorial Galaxia, 2001

Knébel, Maria O.  Poética de la pedagogía teatral, Siglo XXI, 1991

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s